http://coursemarket.ru/leon/adobe-photoshop-cs6-torrent-32-bit.html adobe photoshop cs6 торрент 32 bit امروز: دوشنبه, ۳۰ مرداد , ۱۳۹۶ | ۲۰:۲۷:۳۸ проблема воспитания человека آخرین بروزرسانی : اردیبهشت ۲۸ام, ۱۳۹۵
سرخط خبری :
فالور اینستاگرام
تبلیغات
مؤسسه خیریه محک
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ | کد خبر : 553
  • مشاهیر کرمانشاه

    پوران درخشنده

    پوران درخشنده

    сопли у ребенка 3

    стоит ли открывать пивной магазин -زندگینامه پوران درخشنده در سال ۱۳۳۰ در شهر کرمانشاه متولد شد. او تحصیلات تكمیلی خود را با گرایش کارگردانی در مدرسه عالی تلویزیون و سینما (دانشکده صدا و سیما فعلی) در سال ۱۳۵۴ به اتمام رساند و در سازمان صدا و سیما به عنوان مستند ساز مشغول به کار شد که حاصل آن ساخت بیش…

    ростов турнирная таблица лиги чемпионов -زندگینامه
    پوران درخشنده در سال ۱۳۳۰ در شهر کرمانشاه متولد شد. او تحصیلات تكمیلی خود را با گرایش کارگردانی در مدرسه عالی تلویزیون و سینما (دانشکده صدا و سیما فعلی) در سال ۱۳۵۴ به اتمام رساند و در سازمان صدا و سیما به عنوان مستند ساز مشغول به کار شد که حاصل آن ساخت بیش از ۳۰ ساعت فیلم مستند مانند: “طاعون”، “چهارشنبه آخر”، “۶ عروس برای آمنه”، “چرخها می چرخند” ، “بن بست”، “بلوغ” و… است.
    درخشنده اولین فیلم سینمایی خود را با نام “رابطه” در سال ۱۳۶۴ ساخت و پس از آن “پرنده كوچك خوشبختی”، “عبور از غبار”، “زمان از دست رفته”، “عشق بدون مرز”، “شمعی در باد”، “رویای خیس”، “بچه‌های ابدی”، “بیست”، “تله فیلم حرفه ای ها” و “خوابهای دنباله دار” و “هیس! دخترها فریاد نمی زنند” را در کارنامه سینمایی خود به ثبت رساند.
    وی مدرس سینما بوده و همچنین به عنوان داور در عرصه بین المللی و داخلی حضور فعال داشته است. فیلمهای او در چندین جشنواره بین المللی شرکت کرده و جوایز زیادی را به خود اختصاص داده است. وی عضو مركز بین المللی فیلمسازی برای كودكان و نوجوانان (CIFEJ)، انجمن‌های فیلمسازان زن آمریكا (WIF)، كارگردانان مستقل آمریكا (IFP) و نایب رئیس شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران است.

    +آغاز فیلمسازی
    درخشنده در سال ۱۳۵۴ پس از پایان تحصیلات تکمیلی خود، در سازمان صدا و سیما شروع بکار کرد و در همان زمان فیلم مستند “طاعون” که درباره طاعون سال ۱۳۲۸ کردستان است را تهیه نمود. در سال ۱۳۵۵ نیز مستندی درباره چهارشنبه سوری با نام “چهارشنبه آخر” ساخت. وی همچنین مستندی درباره مراسم سنتی نواحی مختلف ایران و موسیقی نواحی ایران را در سال ۱۳۵۶ تولید کرد. او در سال ۱۳۵۸ مستند “چرخ‌ها می‌چرخند” را که درباره کارخانجات بود، ساخت. در همان دوران توسط محمود سمیعی از همکاران خود در تلویزیون برای ایفای نقشی کوتاه در فیلم کمدی و بسیار محبوب “خانه آقای حقدوست” انتخاب شد.

    فعالیت سینمایی
    درخشنده فعالیت سینمایی خود را به عنوان اولین فیلمساز زن پس از انقلاب با فیلم سینمایی “رابطه” در سال ۱۳۶۴ آغاز کرد. شاید بتوان نگاه او به مسائل کودکان و نوجوانان را مؤلفه مشترک فیلم‌های او دانست. او با تمرکز بر مسائل خاص کودکان و نوجوانان تلاش کرده دریچه‌ای جدید برای نزدیک شدن به این قشر آسیب‌پذیر جامعه پیدا کند.
    درخشنده که به ساخت فیلم‌های بلند روی آورده بود پس از ساخت فیلم “رابطه” و به دنبال آن “پرنده کوچک خوشبختی” موفقیتهای چشم گیری کسب کرد اما پس از ساخت فیلم‌های “عبور از غبار” و “زمان از دست رفته” این موفقیت رو به افول گذاشت و او دوباره با ساخت مستند به تلویزیون برگشت و مستند “شوکران” با محتوای اعتیاد و آدم‌های درگیر با آن را ساخت که تنها چند قسمت آن از تلویزیون پخش شد.

    +تهیه کنندگی نخستین فیلم مشترک ایران و هندوستان
    پوران درخشنده تهیه ‌کنندگی نخستین فیلم مشترک ایران و هند را بر عهده گرفت. او درباره این فیلم گفت: «این فیلم سینمایی با نام موقت “داستان عشق”، را “پنکاج پراکاج” فیلمساز و فیلمبردار هندی، کارگردانی می‌کند.»
    درخشنده در مصاحبه با خبرگزاری فارس در اواخر دیماه ۱۳۸۷ گفت: «طی سفری که به هندوستان داشتم، قرارداد تولید آن امضاء شد که اولین فیلم مشترک ایران و هند محسوب می‌شود. با آماده شدن کامل فیلمنامه این اثر که مشترکاً توسط نویسندگان هندی و ایرانی نوشته می‌شود، تقاضای پروانه ساخت خواهیم کرد و پس از کسب پروانه اقدام به تولید آن می‌کنیم. این فیلم یک داستان عاشقانه ایرانی است که پس از اتمام نگارش آن در هندوستان، روی فیلمنامه آن بنا بر فرهنگ ایرانی کار خواهد شد که ۸۰ درصد فیلمبرداری کار در ایران و ۲۰ درصد در بمبئی انجام می‌شود و از بازیگران ایرانی و هندی بهره خواهیم برد. تهیه‌کنندگی، مشاوره و نویسندگی فیلمنامه را برعهده دارم و کارگردانی و سرمایه کار برعهده عوامل هندی است.» لازم به یادآوری است که این فیلم در اواخر خردادماه سال ۱۳۸۸ پروانه ساخت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد.

    +نگاه پوران درخشنده به مقوله سینما
    اواخر مردادماه ۱۳۹۲، مراسم افتتاح سینما فرهنگ کرمانشاه با حضور پوران درخشنده و استاندار کرمانشاه، معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در محل این سینما برگزار شد.
    در این مراسم پوران درخشنده، سینما را ابزاری قدرتمند برای خدمت به مردم دانست و گفت: «سینما برای من یک مکان مقدس است و معتقدم اگر تعداد سینما ها رو به افزایش باشد، سطح آگاهی جامعه نیز ارتقا خواهد یافت لذا مردم نیز با داشتن آگاهی بیشتر از مسائل و مشکلات موجود بهتر زندگی می کنند.»

    سینما می تواند با انعکاس مطلوب مشکلات جامعه در رفع آنها کوشا باشد
    وی با تشکر از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به خاطر برگزاری جشنواره های مختلف و بازسازی سینما فرهنگ کرمانشاه گفت: «سینما و جشنواره سال ها دغدغه من بودند و همواره این سوال برای من وجود داشت که چرا استانی چون کرمانشاه نباید محل برگزاری جشنواره ها باشد یا از نعمت سینما محروم باشد…
    سینما می تواند با انعکاس مطلوب مسایل و مشکلات جامعه در رفع آنها کوشا بوده و همچنین این مسائل را با نگاهی از جنس فیلم به مسئولین منتقل کند.»

    مردم به دنبال تولیداتی هستند که مشکلاتشان را بازگو کند
    این کارگردان کرمانشاهی، انعکاس مشکلات اجتماعی را در قالب فیلم از جمله مزایای این ابزار فرهنگی برشمرد و گفت: «مردم ما مردمی فهیم هستند و هم اکنون و با توجه به شرایط روز تنها برای دیدن فیلم به سینما نمی آیند بلکه با در نظر گرفتن زوایای فرهنگی به دنبال تولیداتی هستند که در دل مردم را بازگو کند.»

    +آثار و جوایز
    فیلم: “رابطه” محصول سال ۱۳۶۴ که درخشنده نویسنده، کارگردان و تهیه کننده آن بود.
    جوایز: تقدیر ویژه در جشنواره فیلم کودکان جیفونی ایتالیا
    فیلم: “پرنده کوچک خوشبختی” محصول سال ۱۳۶۶ که درخشنده در این فیلم کارگردان بود.
    جوایز: برنده ۵ جایزه از ۶اُمین جشنواره فیلم فجر، دیپلم افتخار و جایزه ویژه از جشنواره فیلم زنان آرژانتین در سال ۱۳۶۷، جایزه اول مشعل طلایی از جشنواره فیلم کره سال ۱۹۹۰ و جایزه بهترین فیلم از جشنواره زنان دفتر مشارکت امور زنان سال ۱۳۷۰ شد.
    فیلم: “عبور از غبار” محصول سال ۱۳۶۷، درخشنده کارگردان و نویسنده این فیلم بود.
    فیلم: “زمان از دست رفته” محصول سال ۱۳۶۸، درخشنده کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی آن را برعهده داشت.
    فیلم: “عشق بدون مرز” محصول سال ۱۳۷۷ درخشنده کارگردان، نویسنده و تهیه کننده آن بود.
    جوایز: جایزه ویژه هیات داوران از جشنواره دانشجویان و دانش آموختگان دانشکده صدا و سیما در سال ۱۳۸۰ را به ارمغان آورد.
    فیلم: “شمعی در باد” محصول سال ۱۳۸۲، پوران درخشنده کارگردان، نویسنده و تهیه کننده این فیلم بود.
    جوایز: در ۲۲اُمین جشنواره فیلم فجر کاندید ۳ جایزه و برنده تندیس بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. این فیلم کاندیدای ۷ جایزه از جشن خانه سینما در سال ۱۳۸۳ نیز بود.
    فیلم: “رویای خیس” محصول سال ۱۳۸۴، درخشنده به عنوان کارگردان، نویسنده و تهیه کننده این فیلم بود.
    جوایز: برنده تندیس زرین از ۳۶اُمین جشنواره فیلمهای آموزشی رشد ۱۳۸۵
    فیلم: “بچه های ابدی” محصول سال ۱۳۸۵، درخشنده به عنوان کارگردان، نویسنده و تهیه کننده این فیلم بود.
    جوایز: برنده جایزه اول در جشنواره “ایست وست باکو”، برنده جایزه در جشنواره “ونزوالا” و جوایز بخش سینمای ایران جشنواره سینمای کودک: بهترین فیلم سینمای ایران، بهترین منتخب تماشاگران، بهترین فیلم از دید داوران کودک و نوجوان و جوایز بخش بین الملل جشنواره سینمای کودک: بهترین کارگردانی، بهترین دستاورد فنی، بهترین بازیگر نقش اول کودک و نوجوان
    فیلم: “بیست” محصول سال ۱۳۸۷، درخشنده تهیه کنندگی آن را بر عهده داشت.
    فیلم: “خوابهای دنباله دار” محصول سال ۱۳۸۸، درخشنده کارگردان و تهیه کننده این فیلم بود.
    جوایز: تقدیر در جشنواره بین المللی کودک و نوجوان همدان در سال ۱۳۸۸، برنده جایزه بهترین فیلم کودک و نوجوان سمنان ۱۳۹۰، جایزه بهترین فیلم کودک و نوجوان جشنواره فیلم لهستان در سال ۱۳۹۱
    فیلم: “هیس! دخترها فریاد نمی زنند” محصول سال ۱۳۹۱، درخشنده به عنوان کارگردان و تهیه کننده این فیلم بود.
    جوایز: بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در ۳۱اُمین جشنواره فیلم فجر

    +”رابطه” اولین تجربه سینمایی درخشنده
    فیلم “رابطه” اولین فیلم بلند سینمایی درخشنده که فیلمی ساده است، به شکل‌گیری رابطه میان معلم و پسرکی گنگ می‌پردازد که آرزوی حرف زدن دارد. رابطه‌ای که به واسطه نوع حضور و برخورد معلم باعث جاری شدن اولین کلمات نامفهوم بر زبان پسرک می‌شود. تأکید بر لحظات دراماتیک فیلم با نوع پرداخت و تصویرسازی، کمک زیادی به برجسته کردن روند شکل‌گیری این رابطه و اهمیت ایجاد انگیزه اولیه در پسرک که تشویق معلم آن را بارور می‌کند، کرده است.
    خلاصه‏ای از داستان فیلم
    ناصر، نوجوانی ناشنوا و لال قادر به ایجاد رابطه با اطرافیان خود نیست. پدر و خواهرش به او بی توجه اند و دل سوزاندن مادر به حال او بی فایده است. ناصر تحت فشار اطرافیان و خانواده از همه کس و همه چیز دلزده است اما پس از آن که معلمش او را در عدم برقراری رابطه با اطرافیان مقصر می‌داند به خود می‌آید. سرانجام پس از آن که تا حدودی قدرت تکلم می‌یابد با دسته گلی به دیدار معلم می‌رود.

    +”پرنده کوچک خوشبختی” تأکید بر حل مشکلات به کمک روابط عاطفی
    درخشنده “پرنده کوک خوشبختی” را در سال ۱۳۶۶ و با مضمون رابطه یک دختر و معلم طرح کرده است. در این فیلم هر چند خاستگاه و منشأ گنگ شدن دختر، با کودک فیلم “رابطه” متفاوت است، ولی باز هم تأکید بر شکل‌گیری رابطه‌ای عاطفی که می‌تواند به نوعی مشکل کودک را حل کند، تم مشترک این دو فیلم است.

    خلاصه‌ای از داستان فیلم
    ملیحه بر اثر ضربه روحی در کودکی قدرت تکلم را از دست داده است و با یادآوری گذشته دچار تشنج عصبی می‌شود. آزار بچه‌های محل نیز ناسازگاری و پرخاشگری او را تشدید می‌کند، مسئولان آموزشگاه ناشنوایان تصمیم به اخراج او می‌گیرند اما با تقاضای خانم شفیق، متخصص امور تربیتی، فرصت دیگری به او داده می‌شود. خانم شفیق اعتماد ملیحه را جلب می‌کند و با کمک شوک مصنوعی قدرت تکلم او را به او باز می‌گرداند.

    +”زمان از دست رفته” و “عبور از غبار” دو فیلم با مضمون مشترک
    “زمان از دست رفته” و “عبور از غبار” دو فیلم بعدی درخشنده هستند که “زمان از دست رفته” به کودکان و این بار مسئله فرزند خواندگی پرداخته است.

    خلاصه‏ای از داستان فیلم
    دکتر شکیبه مؤید، پزشک حاذق نازایی، پس از ده سال زندگی مشترک با شوهرش از داشتن فرزند محروم است. آن دو چاره را در این دیده‌اند که دختری به نام لیلی را به فرزندخواندگی بپذیرند؛ اما شوهر او، که مهندس طراحی نساجی است، دختر را به پرورشگاه باز پس می‌دهد. دختر به زن متمولی سپرده می‌شود. مدتی بعد در پی مرگ مادر مهندس و گم شدن لیلی، پس از نصایح بزرگان خانواده، زن و شوهر کانون خانواده را از نو برپا می‌کنند.
    “عبور از غبار” شکل‌گیری رابطه‌ای است میان معلم و دانش‌آموز که صرفاً منجر به حل معضل و مشکل شاگرد نمی‌شود، بلکه این بار معلم است که به نوعی گشایش می‌رسد. جالب‌تر اینکه این گشایش بر اساس شکل‌گیری رابطه‌ای مطابق با الگوهای کلاسیک، میان معلم و شاگردی است که دچار نوعی تضاد و درگیری اولیه بوده‌اند. تأکید بر غربت معلم و همسرش که بیماری زن آن را برجسته‌تر می‌کند، موقعیتی بحرانی برای آن‌ها تدارک می‌بیند که سرانجام به دست مادر شاگرد مسئله دار حل می‌شود و به نوعی پیام انسانی خود را هم با لحنی متعادل در زیرلایه فیلم به مخاطب منتقل می‌کند.

    خلاصه‌ای از داستان فیلم
    معلمی با همسر و فرزندش در یکی از روستاهای حومه تهران زندگی می‌کند. او به سختی موفق می‌شود خانه‌ای در بلندی تپه‌ای بسازد اما به زودی متوجه می‌شود که همسرش از بیماری کلیه رنج می‌برد و در شرف مرگ است. تمام اقدامات او، به دلیل وضع نامساعد مالی،‌ برای همسر بیمارش بی نتیجه می‌ماند تا این که مادر یکی از شاگردانش که به نظر می‌رسد دانش آموز بی انضباطی است بدون اطلاع معلم به بیمارستان می‌رود و یکی از کلیه‌هایش را به همسر معلم اهدا می‌کند.

    +”عشق بدون مرز” فیلمی غیر معمول در کارنامه درخشنده

    “عشق بدون مرز” با مضمون کودکانی که در کش و قوس کشمکش‌های پدر و مادر دچار لطمه می‌شوند و با نگاه به بازتاب زندگی در غرب و مسائل برخاسته از آن بر زندگی کودکان، فیلمی تا حدی نامعمول در کارنامه درخشنده محسوب می‌شود.

    خلاصه داستان فیلم
    بیژن پزشک ایرانی است که با سوزان همسر آمریکایی و پسرش بابک در ایران زندگی می‌کنند، با شروع جنگ و حملات هوایی و بمباران‌های پی در پی، سوزان علیرغم میل بیژن با بابک به آمریکا می‌روند. بابک به خاطر اینکه مادرش در روزنامه تایمز خبرنگار است مجبور می‌شود در محله‌ای شلوغ به مدرسه برود و هر روز شاهد درگیری باندهای خیابانی قاچاق مواد مخدر باشد. سوزان برای تهیه گزارش از چگونگی فعالیت باندهای خیابانی از برادر توبی همکلاسی بابک که خود از اعضاء این باندها است کمک می‌گیرد. روزی سوزان از درگیری دو باند خیابانی عکس تهیه می‌کند و آن‌ها وقتی متوجه می‌شوند، برای گرفتن عکس‌ها بابک را گروگان می‌گیرند. بیژن از ماجرا باخبر می‌شود و برای نجات او به آمریکا می‌رود و با کمک گرفتن از یک باند خیابانی دیگر بابک را نجات می‌دهد.

    درخشنده پس از ۹ سال غیبت در عرصه سینما با این فیلم که در آمریکا ساخته شد، به سینما بازگشت که کوچک‌ترین پاسخی به فیلم موهن و ضدایرانی “بدون دخترم هرگز” در آن به چشم نمی‌خورد.

    +”شمعی در باد” روایتگر معضل قرص‌های روانگردان
    “شمعی در باد” با تغییر تمرکز درخشنده از رابطه کودک و معلم، به دوران جوانی و معضلات روز آن توجه دارد. در این فیلم معضل استفاده از قرص‌های روانگردان در زندگی یک جوان (فرزین) مورد تحلیل قرارگرفته که پدر و مادرش از هم جدا شده‌اند و رابطه عاطفی جدید مادر، فرزین را وارد بحرانی کرده که پایانش پناه بردن به دوستان ناباب و اعتیاد مدرن را به دنبال داشته است.

    خلاصه‌ای از داستان فیلم
    فرزین دانشجوی انصرافی است که پدر و مادرش از هم جداشده‌اند و او با مادرش زندگی می‌کند. مادر فرزین قصد ازدواج مجدد دارد و فرزین هم بین رفتن به خارج از کشور و انواع و اقسام پریشانی‌ها و اضطراب‌ها تنها مانده و کسی او را درک نمی‌کند. او به طور اتفاقی با آیدا که مدیر یک مؤسسه خیریه است آشنا می‌شود و قرار می‌شود برای او سایت راه اندازی کند. به تدریج رابطه آن‌ها عمیق‌تر می‌شود و فرزین پی می‌برد که آیدا می‌تواند او را به آرامش برساند. پس با او ازدواج می‌کند اما در مدتی کوتاه آیدا که یک کلیه‌اش را بخشیده به خاطر عفونت کلیه دیگرش می‌میرد. فرزین که ناامید شده چند بار قصد خودکشی دارد اما موفق نمی‌شود. سعید ارسیا، دکتری که در بیمارستان فرزین را مداوا می‌کند به تدریج او را آلوده مواد مخدر می‌کند. سعید از طریق فرزین با بابک آشنا می‌شود و وقت این سه نفر، اغلب صرف عیاشی و پارتی‌های شبانه و استفاده از مواد مخدر می‌شود. فرزین که روز به روز ناامیدتر می‌شود نهایتاً حرف دکتر را قبول می‌کند که برای رسیدن به آرامش و شادی ماندگار از قرص‌های توهم‌زا استفاده کند. دکتر که از زندگی گذشته خود عقده‌های زیادی دارد پس از چند بار استفاده از قرص اکس خود را از بلندی پرتاب می‌کند و می‌میرد. فرزین و بابک هم در مهمانی دستگیر می‌شوند. فرزین با وساطت پدرش آزاد می‌شود اما بابک در زندان می‌ماند و نهایتاً سر از آسایشگاه روانی درمی‌آورد و معلوم می‌شود که مبتلا به ایدز شده. مادر فرزین ازدواج می‌کند و به کانادا می‌رود و پدرش نیز بر اثر سکته می‌میرد. برادر ناتنی فرزین که از خارج برگشته به او می‌گوید که تا اعتیادش را ترک نکند به او هیچ سهمی از ارث نمی‌رسد. البته می‌گوید که شاید فرزین مبتلا به بیماری ایدز نیز شده باشد. فرزین در آخرین باری که از مواد استفاده می‌کند دست و گردنش می‌شکند و آسیب می‌بیند. پس از مرخصی از بیمارستان برادرش می‌گوید که جواب آزمایش او منفی است و فرزین سالم است. فرزین که ظاهراً توبه کرده، به دفتر کار آیدا می‌آید و آن را تعمیر می‌کند تا کار او را ادامه بدهد.

    +”رؤیای خیس” پیچیدگی‌هایی از دوران نوجوانی
    “رویای خیس” مقطع نوجوانی زندگی (آرش) و مختصات ویژه این دوران را به عنوان بستر قصه انتخاب کرده است. دورانی که به زعم درخشنده از پیچیدگی‌های خاصی نسبت به نوجوانی دختران برخوردار است. بازتاب کشمکش‌های پدر و مادر که از یکدیگر جداشده‌اند، این بار در پناه بردن آرش به عشقی ناآگاهانه بروز می‌کند و زندگی اش را دچار تحول می‏کند. این بار هم تم مشترک، رابطه عاطفی مادر است که آرش را دچار بحران و پناه بردن به تنهایی پدر می‌کند. این بار مادر از زندگی جدید خود چشم می‌پوشد تا شرایط را برای آرش راحت‌تر کند و در انتها برای هدف مشترکشان (آرش) به همراهی با پدر می‌رسد. این فیلم با تغییری اساسی در پایان، نسبت به نسخه نمایش داده شده در جشنواره فجر همان سال به پایانی تراژیک می‌رسد.

    +”بچه‌های ابدی” نگاهی به کودکان خاص
    “بچه‌های ابدی” اثری است که این بار هم مسائل کودک و نوجوان را محور قرار می‌دهد ولی در قشری خاص؛ عقب افتادگان ذهنی یا مبتلایان به سندرم داون، انتخاب این فیلمساز برای محوریت پیدا کردن در فیلم هستند. فیلم به آسیب شناسی حضور این قشر در سطح جامعه و بازخورد این حضور می‌پردازد و قصه از جایی آغاز می‌شود که دختری به نام نگار در آستانه ازدواج با سعید متوجه می‌شود که او یک برادر عقب افتاده دارد و مسئولیت نگهداری از او را بر عهده دارد. تردیدهای دختر در موقعیت انتخاب و انعکاس این تردید در سعید، اتفاقاتی پیش می‌آورد که این نوجوان را در موقعیتی بحرانی قرار می‌دهد.

    +”خواب‌های دنباله دار” با موضوع بی توجهی به فرزندان در خانواده‏های مرفه
    “خواب‌های دنباله دار” عنوان فیلم دیگر این کارگردان است. وی در این فیلم نیز مانند دیگر آثارش تلاش می‌کند کودکی را محور اصلی قرار دهد که خواب‌های وی دنباله دار و قابل تعبیر است. باز هم خانواده‏ای مرفه که پدر و مادر این کودک هستند با بی‌توجهی به وی رفتار می‌کنند و تنها دایی او که نقش آن را مهران احمدی بازی می‌کند دوست و همراه این کودک است. شخصیت اصلی داستان همان کودک است. برای معلم خود خواب می‌بیند که دچار سانحه‌ای شده و برای امتحان گرفتن از بچه‌ها نمی‌تواند به مدرسه برسد. خواب وی در ابتدا باعث تمسخر اهالی مدرسه می‏شود اما آن‌ها کم‌کم با کدهایی روبرو می‌شوند که آن‌ها را به واقعیت نزدیک می‌کند.

    +”هیس دخترها فریاد نمی‏زنند” فیلمی با بازتاب‏های داخلی و خارجی
    مهرماه ۱۳۹۲ کمیته انتخاب نماینده ایران در اسکار از میان فیلمهای اکران شده در سال ۱۳۹۱، دوازده فیلم را برگزیدند که فیلم “هیس دخترها فریاد نمی زنند” از پوران درخشنده یکی از آنها بود که در نهایت این کمیته در ۸ مهرماه ۱۳۹۲، فیلم سینمایی “گذشته” از اصغر فرهادی [۸] را به عنوان گزینه نهایی انتخاب کردند.

    خلاصه‏ای از داستان فیلم
    بی توجهی و سهل انگاری پدر و مادر شیرین هشت ساله، واقعه‌ای را برای او رقم می‌زند که زخمش سال‌ها بر روح او باقی می‌ماند و همه زندگی‌اش را تحت الشعاع خود قرار می‌دهد. آنچه این زخم را عمیق‌تر می‌کند و واقعه را به فاجعه ختم می‌سازد، این است که دخترک هیچکس را نمی‌یابد تا دردش را با او در میان بگذارد…

    نمایش فیلم درخشنده در کانادا، امریکا و انگلیس
    به گزارش خبرگزاری فارس، در ۲۵ اکتبر ۲۰۱۳ برابر با ۴ آبانماه ۱۳۹۲، همزمان با نمایش فیلم “هیس! دخترها فریاد نمی زنند”، مراسم تجلیل و تقدیر از پوران درخشنده در سینما یوک تورنتو، کانادا برگزار شد.
    این فیلم علاوه بر کانادا، در آمریکا نیز اکران شد و در چهارمین جشنواره فیلمهای ایرانی لندن در تاریخ ۳ نوامبر برابر با ۱۲ آبانماه ۱۳۹۲ در سالن نمایش گرین وود لندن به روی پرده رفت و بعد از نمایش فیلم جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد.

    درخواست آکادمی اسکار از پوران درخشنده
    در اواسط آذرماه ۱۳۹۲ آکادمی اسکار طی نامه‌ای به پوران درخشنده خواستار دریافت یک نسخه از فیلمنامه “هیس دخترها فریاد نمی‌زنند” شد.
    در این نامه آمده بود: «خانم درخشنده کتابخانه آکادمی علوم و هنرهای تصویری متحرک (آکادمی اسکار) علاقه مند است یک نسخه از فیلمنامه «هیس! دخترها فریاد نمی زنند» را در مجموعه مرکزی دائمی خود نگهداری نماید. فیلمنامه های موجود در مجموعه ما، تنها به منظور اهداف تحقیقاتی قابل دسترسی بوده و در میان کاربران دائمی ما دانشجویان، فیلم سازان، نویسندگان و هنرپیشگان دیده می شوند.
    ما به عنوان یک کتابخانه تحقیقاتی اجازه انتشار و پخش آثار را نخواهیم داد و تمامی آثار ما تنها در اتاق مطالعه کتابخانه مورد مطالعه و بررسی قرار خواهند گرفت. علاوه براین هرگونه عکس برداری از فیلمنامه‌ها قدغن خواهد بود.
    گِرِگ والش- بخش فیلمنامه آکادمی اسکار»

    تقدیر از درخشنده در افتتاحیه جشنواره بنگلور
    در اوایل دیماه ۱۳۹۲ دکتر “کمال حسن” در آیین افتتاحیه ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم بنگلور، از پوران درخشنده کارگردان فیلم «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» تقدیر به عمل آورد. استقبال بسیار زیاد تماشاگران جشنواره های “گوا”، “کرالا” و “چنای” از این فیلم و مضمون آن از دلایل این تقدیر بوده است.

    تقدیر فدراسیون کشتی از پوران درخشنده
    رسول خادم، سرپرست فدراسیون کشتی، ۱۵ دیماه ۱۳۹۲ به جهت درخشش فیلم “هیس! دخترها فریاد نمی‏زنند” در عرصه داخلی و جهانی به پوران درخشنده تبریک گفت.

    نظرات کاربران در "پوران درخشنده"
    دانلود کتاب صوتی
    دانلود مهندسی



    ارسال