امروز: پنج شنبه, ۲۳ آذر , ۱۳۹۶ | ۰۱:۰۴:۱۲آخرین بروزرسانی : آذر ۱۴ام, ۱۳۹۶
سرخط خبری :
فالور اینستاگرام
تبلیغات
مؤسسه خیریه محک
  • تاریخ انتشار خبر : سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر : 36074
  • یکی دیگر از ترفندهای به کار رفته در این موتور V8، بهینه‌سازی مصرف سوخت در این خودرو است. یک سامانه غیرفعال‌کننده سیلندر در خودرو به کار رفته که در مواقع لازم، گشتاور خودرو را به میزان قابل توجهی کاهش داده و آن را در حد یک موتور ۴ سیلندر پائین می‌آورد. عصر ایران – مرثا…


    یکی دیگر از ترفندهای به کار رفته در این موتور V8، بهینه‌سازی مصرف سوخت در این خودرو است. یک سامانه غیرفعال‌کننده سیلندر در خودرو به کار رفته که در مواقع لازم، گشتاور خودرو را به میزان قابل توجهی کاهش داده و آن را در حد یک موتور ۴ سیلندر پائین می‌آورد.

    عصر ایران – مرثا والا- روزگاری فروچیو لامبورگینی بر سر یک بحث دوستانه با رفیقش انزو فراری، دست از تراکتورسازی برداشت تا امروزه شاهد خودروهای بی‌نظیری باشیم که اسم اکثر آنها از گاوهای خشمگین اسپانیا برداشته شده است. حال، پس از مدت‌ها انتظار و انتشار طیف وسیعی از تصاویر جاسوسی، سرانجام شاهد آخرین خودروی لامبورگینی هستیم تا بتوانیم نام این خودروسازی را در جرگه شاسی‌بلند‌سازها ذکر کنیم.

     مدت‌هاست که اروس انتظار پیوستن به بازار SUV ها را می‌کشد و این خودرو در راستای یک سفر ۵۵ ساله دارای ویژگی‌های دیوانه‌کننده‌‌ایست که همگان به آن حساسیت دارند. ابرخودرویی فوق مدرن با ویژگی‌هایی مانند ارگونومی، کیفیت و اعتماد که این روزها در زیرمجموعه برند آئودی فعالیت می‌‌کند.

    شاید این مسئله در دنیای کارشناسی خودروها کمی بحث برانگیز باشد. شما شاهد استارت یک حرکت اولیه در خانواده ابرخودروها هستید که با فشار یک دکمه از اصل خود دور می‌شوند.  اما یک علامت سوال بزرگ در این جا شکل می‌گیرد که آیا یک خودروی بزرگ، جادار، خانوادگی، ۵ صندلی و با قابلیت حرکت در ارتفاعی بیشتر؛ حساسیت آلمان‌ها را برنمی‌انگیزد.

    اجازه دهید با نگاهی خاص به این خودرو بنگریم. در چند دقیقه اول تماشای خودرو خوش‌بینانه خودروهایی مانند پورشه کاین، بنتلی بنتایگا  و آئودی Q7  از ذهنتان خواهد گذشت. اکثر این خودروها در پلت‌فرم فولادی و آلومینیومی MLB مشترک هستند. با این وجود اروس به اندازه بنتلی زشت و غیرجذاب نیست و بسیار امروزی‌تر از دو گزینه دیگر به حساب می‌آید.

    در ۵ سال و نیم گذشته و پس از معرفی رسمی اروس به عنوان یک کانسپت، می‌توان نسخه مفهومی را کمی بزرگ‌تر، گرد و پهن‌تر نامید، با این وجود شکل کلی مدل تولیدی به نسخه مفهومی وفادار مانده است.

    انتظار به پایان رسید/ این جدیدترین SUV لامبورگینی است/ اروس را با لذت تماشا کنید

    شما در نسخه زردرنگ می‌توانید حداکثر هیجان و قدرت تهاجم را ببینید. اما پیش‌بینی می‌کنیم نسخه خاکستری با ترکیب عناصر مشکی در فضای خارجی، بیشتر در ذهن مشتریان اثربخش باشد. در قسمت عقب خودرو شاهد افت تقریبی ارتفاع نسبت به مدل مفهومی هستیم. اما اندازه شیشه کوچک عقب خودرو و عرض کامل نمای انتهایی به خوبی نسبت به مدل مفهومی حفظ شده‌اند. شاید از این زاویه بسیار سریع‌تر این خودرو را به عنوان یک لامبورگینی شناسایی کنید.

    اما اروس از ترکیب فوت و فن‌های خط و انحناهای سقفی بی‌ام‌و X6 بهره می‌برد. این ترکیب سقفی، خودرو را در حاشیه گلگیرهای عقب تیز و عضلانی‌تر نشان می‌دهد. از طرفی توده عظیم فضای داخلی نیز در اروس دیده می‌شود. ما در خصوص فضای باز و راحت زیاد برای سر و پای مسافران عقب صحبت می‌کنیم. فضای بار نیز ۶۰۰ لیتر برآورد شده است.

    انتظار به پایان رسید/ این جدیدترین SUV لامبورگینی است/ اروس را با لذت تماشا کنید

    چرخ‌های خودرو به صورت استاندارد ۲۱ اینچی و در صورت تمایل به صورت ۲۳ اینچی انتخاب خواهند شد.در فرآیند سرعت، خودروی اروس دست به دامن موتوری با گشتاور ۸۵۰ نیوتن‌متر و توان ۶۴۱ اسب‌بخار می‌شود. این آمار و ارقام اروس را در ۳٫۶ ثانیه به شتاب صفر تا صد کیلومتر می‌رساند. این خودرو با بیشینه  سرعت ۳۰۵ کیلومتر به حرکت خود ادامه می‌دهد.

    جیپ‌گرند چروکی ترک‌هاک با توان ۷۰۷ اسب‌بخار برای رسیدن به شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر نیز ۶٫۶ ثانیه زمان نیاز دارد اما با اختلافی چند می‌تواند مسیر مشابه اروس را طی کند. به همین دلیل  شاید بتوان اروس را با ۲٫۲  تن وزن  سریع ترین شاسی‌بلند کنونی جهان معرفی کرد.

    انتظار به پایان رسید/ این جدیدترین SUV لامبورگینی است/ اروس را با لذت تماشا کنید

    اما اتفاقی که زیر درب موتور رخ می‌دهد نیز هیجان‌انگیز است. شما یک موتور قدرتمند احتراق طبیعی V10  یا V12 -که معمولا در زیر کاپوت اونتادور یا اوراکان می‌یافتید- را در این نسخه نخواهید دید. موتور به کار رفته در این خودرو یک موتور توئین‌توربوی ۴ لیتری V8 است که نمونه‌های آن در بنتلی کانتینتال GT و آئودی RS6 دیده می‌شود. موتور با یک سامانه انتقال قدرت ۸ سرعته خودکار هماهنگ می‌شود. این ماشین در هر صد کیلومتر نیز ۱۰٫۶ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

    یکی دیگر از ترفندهای به کار رفته در این موتور V8، بهینه‌سازی مصرف سوخت در این خودرو است. یک سامانه غیرفعال‌کننده سیلندر در خودرو به کار رفته که در مواقع لازم، گشتاور خودرو را به میزان قابل توجهی کاهش داده و آن را در حد یک موتور ۴ سیلندر پائین می‌آورد. در آن صورت می‌توانید لامبورگینی خود را با گشتاوری کمتر از یک فورد فیستا برانید.

    انتظار به پایان رسید/ این جدیدترین SUV لامبورگینی است/ اروس را با لذت تماشا کنید

    اروس برای حرکت جاده‌ای مناسب است اما اگر بخواهید با آن مسیرهای آفرودی را طی کنید، از پس آن برخواهد آمد.

    نیروی موتور در این هیولا توسط سامانهٔ چهارچرخ محرک به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند که با نسبت ۴۰ به ۶۰ بین محورهای جلو و عقب تقسیم می‌شود. همچنین این سیستم می‌تواند حداکثر ۷۰ درصد از گشتاور موتور را به چرخ‌های جلو انتقال دهد درحالی‌که این عدد در چرخ‌های عقب به ۸۷ درصد می‌رسد.

    انتظار به پایان رسید/ این جدیدترین SUV لامبورگینی است/ اروس را با لذت تماشا کنید

    در داخل کابین نمی توان انتظار کمی از لامبو داشت.  نمای کلی با حال و هوای کابین خودروهای دیگر این خودروسازی هماهنگ است. دکمه استارت، شیفتر دنده و انتخاب‌گر حالات رانندگی به شکلی موزون  در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. صفحه آمپر خودرو نیز دیجیتالی انتخاب شده است تا مدرنیته بیشتری در کابین لحاظ شود.

    اولین نمونه‌های این خودرو در سال ۲۰۱۸ و احتمالا براساس لیست سفارشات ساخته خواهد شد.



    لینک منبع

    نظرات کاربران در "معرفی جدیدترین SUV لامبورگینی/ سریع ترین شاسی‌بلند کنونی جهان (+عکس)"
    دانلود کتاب صوتی
    دانلود مهندسی