http://silivridilekrestaurant.com/sharre/chasto-muzh-delaet-kuni.html часто муж делает куни امروز: چهارشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۵:۲۷ характеристика педагогического контроля آخرین بروزرسانی : شهریور ۲۰ام, ۱۳۹۶
سرخط خبری :
فالور اینستاگرام
تبلیغات
مؤسسه خیریه محک
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر : 34432
  • gramota ru проверка текста

    http://mercedes-e-klass.ru/images/stihi-o-svyatom-nikolae-dlya-detey.html стихи о святом николае для детей خبرگزاری اسپوتنیک با تاکید بر اهمیت اروپایی-آسیایی همکاری های ریلی ایران و روسیه و وام مسکو به تهران در این زمینه، نوشت: حمل و نقل یکی از مهم ترین و اصلی ترین اجزای نظام های نوین اقتصادی است که تصور نبود آن پذیرفتنی نیست. به گزارش ایرنا، رسانه روسی روز یکشنبه نوشت: ایران نخستین مسیر…


    خبرگزاری اسپوتنیک با تاکید بر اهمیت اروپایی-آسیایی همکاری های ریلی ایران و روسیه و وام مسکو به تهران در این زمینه، نوشت: حمل و نقل یکی از مهم ترین و اصلی ترین اجزای نظام های نوین اقتصادی است که تصور نبود آن پذیرفتنی نیست.

    به گزارش ایرنا، رسانه روسی روز یکشنبه نوشت: ایران نخستین مسیر قابل اطمینان حمل و نقل است که در قرن پنجم قبل از میلاد و در سرزمین پارس توسط داریوش اول هخامنشی ظاهر شد.

     تاریخ راهسازی از حکومت پارس ها تا راه آهن در ایران

    این رسانه افزوده است: علت ساخت مسیر حمل و نقل در آن دوران برای تأمین ارتباط باثبات بین مناطق دورافتاده امپراتوری ایران (پارس) مرتبط بود.

    آزاده آزاد نویسنده گزارش ادامه داده است: هدف این بود که باسرعت بتوان حکومت مرکزی را از اوضاع و احوال نقاط مختلف باخبر کرد، فرمان پادشاه به حاکمان مناطق رسانده شود و جابجایی نیروها انجام گیرد.

    اسپوتنیک نوشته است: جاده های شاهی توسط سربازان محافظت می شد و هر نوع جنایتی (تخریب و آسیب زدن) نیز مجازات های سنگینی داشت.

    رسانه روسی همچنین افزوده است: شاه عباس (صفوی) نیز توجه خاصی به ساخت جاده ها داشت و زمان وی ۴۰۰ کیلومتر راه از آستراباد تا مازندران ساخته شد و سپس مرحله مهم در تاریخ حمل ونقل ایران مبارزه برسر ساخت خطوط راه آهن بود.

    در ادامه گزارش آمده است: خطوط راه آهن ایران در قرن ۱۹ توسعه یافت که با مقابله روسیه و بریتانیا بر سر گسترش نفوذ خود مرتبط بود.

    «سال ۱۸۹۰ قرارداد روسیه-ایران در باره راه آهن امضا شد که این کشور را از ساخت آن تا ۱۰ سال باز می داشت و سال ۱۹۰۰ هم برای ۱۰ سال دیگر تمدید شد، اما با وجود این، نخستین تلاش در دهه ۸۰ قرن ۱۹ عملی شد و سال ۱۸۸۸ خط کوتاه راه آهن تهران و آرامگاه شاه عبدالعظیم (۹ کیلومتر) کشیده شد.

    در پایان بخش تاریخی گزارش اسپوتنیک نیز آمده است: نخستین خط ریلی قابل توجه سال ۱۹۱۵ توسط راه آهن روسیه تزاری بین جلفا و تبریز به طول ۱۴۸ کیلومتر ساخته شد که از مرز ایران عبور کرده و به شبکه راه آهن روسیه متصل می شد و طبق استاندارد چرخ های روسی ۱۵۲۴ میلی متری به بهره برداری رسید.

     عصر جدید

    اسپوتنیک در ادامه نوشت: پس از گذشت سال ها و توسعه راه آهن سراسری ایران، موضوع برقی سازی خطوط راه آهن مطرح شد که روسیه نیز در این برنامه شرکت دارد.

    زمان دیدار حسن روحانی رئیس جمهوری ایران با ولادیمیر پوتین همتای روس در کاخ کرملین (هشتم فروردین ۱۳۹۶) قرارداد برقی کردن خط راه آهن گرمسار-اینچه برون (از سمنان تا گلستان) امضا شد که در کناره های جنوبی دریای خزر واقع است.

    این خط آهن از مازندران می گذرد و ایران را به ترکمنستان و سپس قزاقستان متصل می کند.

    به نوشته رسانه روسی، برقی سازی این مسیر به کاهش سطح آلودگی صوتی و هوا، کم شدن مصرف سوخت و بروز حوادث کمک خواهد کرد و همچنین سبب رشد دو برابری حمل کالا تا ۷،۵ میلیون تن در سال خواهد شد.

    مسیر گرمسار تا اینچه برون دومین مسیر برقی راه آهن ایران خواهد بود و نخستین پروژه ۴۰ سال پیش در تبریز ساخته شد.

    سازمان راه آهن روسیه اعلام کرده، ارزش قرارداد برقی شدن خط جدید ۱،۲ میلیارد یورو است و برای اجرای این پروژه وام می دهد.

    اسپوتنیک در ادامه نوشته است: از ۴۹۵ کیلومتر این طرح، ۲۰۳ کیلومتر کوهستانی است و ساخت ۳۲ ایستگاه، ۹۵ تونل، هفت مرکز نگهبانی، ۱۱ پست برش، شش واحد ارتباط خطوط و همچنین ساختمان خدمات رسانی در نظر گرفته شده که در برآوردهای اولیه زمان اجرای آن ۳۶ ماهه است.

    به نوشته اسپوتنیک، شرکت هولدینگ راه‌آهن دولتی روسیه در این باره اعلام کرده است، ۱۱۷ شرکت تابع که عضو این گروه هستند، ۲۵ درصد کل سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در روسیه را در بر می‌گیرند.

    بنا به اعلام این شرکت، راه‌آهن روسیه به طول ۸۵ هزار کیلومتر که ۴۰ هزار کیلومتر آن برقی است، ۴۵ درصد حجم گردش کالا و ۲۶ درصد کل مسافر کشور را در بر می‌گیرد و در ۴۰ کشور جهان هم دفتر نمایندگی دارد.

    مقام روسی در ادامه همچنین تصریح کرد که طرح گرمسار-اینچه برون برای مسکو مهم است و ماه ژوئن سال گذشته نیز بر فعال شدن اپراتور پشتیبانی روسیه در راهگذر شمال-جنوب تأکید شد که نتیجه آن حمل موفقیت‌آمیز بار از هندوستان به روسیه از طریق راه‌آهن ایران بود.»

    «بدون شک یکی از راهها‌ی دستیابی برای بهره‌برداری از گذرگاه شمال-جنوب، راه‌اندازی راه‌آهن قزوین-رشت-آستارا است که اهمیت قابل‌ توجهی برای روسیه دارد.»

    اسپوتنیک همچنین ادامه داده است: یوسف گران پاشا مدیرکل راه آهن شمال ایران در باره همکاری این کشور و روسیه اعلام کرد که بانک روسی وام یک میلیارد یورویی را برای برقی سازی ۵۰۰ کیلومتر مسیر راه آهن در شمال به تهران واگذار می کند.

    رسانه روسی ادامه داده است: به گفته وی، اجرای این برنامه زود آغاز می شود و سه سال ادامه خواهد داشت.

    «گران پاشا نام بانک روسی را نگفت ولی اظهار کرد که با اجرایی شدن قرارداد، توان حمل بار تا سه برابر افزایش خواهد یافت و به حدود هفت میلیون تن در سال می رسد.»

    وی گفت: در زمان حاضر، راه آهن شمال هم از طریق مرز خشک اینچه برون و هم از طریق بندر امیرآباد به کشورهای آسیای میانه متصل است.

    رسانه روسی در ادامه نوشته است: نظری مدیرکل دفتر راه آهن ایران هم گفته که ما تقریبا پنج میلیارد یورو وام روسیه به جمهوری اسلامی ایران را داشتیم که موافقت نامه آن امضا شده و قابل اقدام است. وزارت نیرو هم با استفاده از این وام کار می کند و همچنین ۱٫۲ میلیارد یورو به راه آهن ایران برای برقی کردن محور گرمسار-اینچه برون اختصاص می یابد.

    وی در باره گسترش این طرح ها به دیگر بخش های ریلی نیز به اسپوتنیک گفته، «مذاکرات خوبی با کشور روسیه داریم. زمانی که محور تبریز-آذرشهر را با روس ها مذاکره می کردیم، هر دو طرف اعتقاد داشتیم به اصطلاح این (پروژه) «پایلوت» پروژه های برقی سازی خواهد بود و این امر محقق شد.»

    رسانه روسی در پایان به نقل از وی نوشته است: ما امروز با همان « پایلوت» ۵۰ کیلومتری به «پایلوت» بیش از ۶۰۰ کیلومتر رسیدیم. مذاکراتی با راه آهن روسیه در این زمینه داریم و امیدواریم پروژه گرمسار-اینچه برون اجرایی شود. اگر چنین رویدادی رخ دهد، پروژه های برقی سازی ما از پیش تعیین شده و روشن است و در این زمینه هم مذاکرات به اصطلاح مقدماتی با مسئولین مرتبط روسی داریم. ما به این توانمندی مسکو امیدواریم که حتی به صورت «فاینانس» بتوانیم در ایران استفاده کنیم.



    لینک منبع

    نظرات کاربران در "وام ۱،۲ میلیارد یورویی روسیه به ایران برای راه آهن"
    دانلود کتاب صوتی
    دانلود مهندسی



    ارسال