مزایا و معایب استفاده از میز کار گروهی

میز کار‌گروهی بخشی از روند گسترده‌تر کار مبتنی بر مشارکت است که در آن کارمندان از مجموعه‌های اداری سنتی جدا هستند. میزهای کار‌گروهی کارمندان را قادر می‌سازد تا برای تماس‌های تلفنی یا جلسات به «فضاهای پراکنده» بروند و انعطاف‌پذیری بیشتری را در فضاهای کاری فردی تضمین می‌کنند. این یک جزء ضروری از کار مبتنی بر فعالیت است. هنگامی که این استراتژی در کنار اجزای تکنولوژیکی مناسب اعمال شود، می تواند بهره وری کارکنان را به شدت بهبود بخشد.

مزایا و معایب استفاده از میز کار گروهی

برخی از بخش ها (حساب ها، منابع انسانی و فناوری اطلاعات) در مقایسه با بخش هایی مانند فروش و مدیریت پروژه، نسبتا ثابت هستند. بنابراین، میز کار گروهی یک راه حل عالی برای آن دسته از کارمندانی است که متحرک هستند و به ندرت در دفتر کار می کنند.

میز کارگروهی چیست

در دفاتر طرح باز که تعداد کارمندان از میزها بیشتر است، این بدین معناست که چندین کارمند از یک میز بزرگتر به نام ” میز کارگروهی” استفاده می‌کنند. میز‌های کار گروهی می‌توانند برای کامپیوتر‌های ثابت طراحی شوند اما معمولا کارمندان بر روی این میز‌ها از لب‌تاب استفاده می‌کنند.

اگرچه ممکن است برای هر کارمند فضای میز کم باشد، اما لزوماً به این معنی نیست که فضا تنگ است. کار منعطف و ماهیت برخی از نقش ها مانند مشاوره و فروش به این معنی است که کارمندان به پایگاه دائمی در دفتر نیاز ندارند. به دنبال توسعه راه حل های فناوری اطلاعات و کار از راه دور، عمل میز کار گرم در تعداد فزاینده ای از دفاتر بریتانیا اجرا می شود. میزهای داغ بین نسل X و کارمندان هزاره که با آزادی استفاده از فناوری دیجیتال در هر کجا بزرگ شده‌اند، به طور فزاینده‌ای محبوب می‌شود. هزاره‌ها به محیطی سریع و دائماً در حال تغییر عادت دارند و انعطاف‌پذیری یک هنجار است، نه یک مزیت.

مزایا و معایب استفاده از میز کار گروهی

مزایا و معایب میز کار گروهی

استفاده از میز کار گروهی علاوه بر مزایای فراوانی که دارد یکسری معایب نیز دارد. در ادامه مزایا و معایب استفاده از میز کار گروهی‌را بررسی می‌کنیم.

مزایا:

  • باعث صرفه جویی در زمان، فضا و هزینه می‌شود
  • پول ذخیره شده را می توان در مناطق غیررسمی و سایر ویژگی های اداری خرج کرد
  • محیط همکاری بیشتری ایجاد می‌کند و تعامل بین کارکنان را افزایش می‌دهد
  • ظاهری مرتب و مینیمالیستی را ارائه می‌دهد
  • راه حلی انعطاف پذیر برای کارمندان و مشاوران دفتر از راه دور است
  • باعث انتقال حس برابری در بین کارمندان می‌شود

معایب:

  • کارکنان ممکن است از داشتن فضای شخصی خاص خود غافل شوند
  • کارکنان می توانند مکرراً اختلال را به سلسله مراتب دفتر ارسال کنند
  • سلامت و ایمنی می تواند برای کارمندانی که نیازهای خاصی دارند مشکل باشد

در این مقاله سعی کردیم مزایا و معایب استفاده از میز کار گروهی را بررسی کنیم. نظر شما چیست؟ خوشحال می‌شویم نظرتان را با ما در میان بگذارید.

مزایا و معایب استفاده از میز کار گروهی

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *