بهینه سازی موتورهای جستجو، تمام آنچه نیاز است بدانید

سئو

اگر احساس می‌کنید که می‌خواهید وب‌سایت خود را با بهینه‌سازی موتورهای جستجو بهبود ببخشید، اما مطمئن نیستید که چگونه، پس بهتر است به دنبال آن نباشید. اطلاعات این مقاله در اینجاست تا به عنوان یک منبع عالی برای شما خدمت کند، اگر آماده هستید تا نکات روشنگری در مورد بهینه سازی موتورهای جستجو و نحوه موفقیت با آن را شروع کنید.

اگر می خواهید بهترین و خاص ترین نتیجه ممکن را با استفاده از موتور جستجو بدست آورید، از علامت نقل قول استفاده کنید. برای مثال، اگر می خواهید آمار اندی پتیت را در سال آخر کارش بدانید، تایپ کنید: «اندی پتیت» + «آمار سال آخر». این تضمین می‌کند که موتور نتایج غیرضروری مانند آمارهای سال‌های دیگر کارش را به دست نمی‌آورد.

از تگ های alt برای تصاویر استفاده کنید و عناوین عناصر را به نفع خود باز کنید. موتورهای جستجو به کد یک سایت نگاه می کنند، نه آنچه که در واقع برای کاربر قابل مشاهده است، بنابراین اگر کلمه کلیدی شما “گربه” است و تصویری از گربه کالیکو در سایت شما وجود دارد، از یک تگ alt “a calico cat” استفاده کنید. تصویر موتور جستجو را در معرض کلمه کلیدی شما قرار می دهد حتی اگر کاربر هرگز آن را نبیند. عنوان عنصر span نیز به همین صورت عمل می کند.

مطمئن شوید که پیوندهایی دارید که به بازدیدکنندگان امکان می دهد وب سایت شما را در سایت های شبکه های اجتماعی مورد علاقه خود قرار دهند. تبلیغات دهان به دهان می تواند دارایی قابل توجهی برای وب سایت شما باشد. هر بار که شخصی سایت شما را دوست دارد یک سایت شبکه اجتماعی، محبوب تر می شود و یافتن آن در موتورهای جستجو آسان تر می شود.

برای اینکه بتوانید با موفقیت از بهینه سازی موتور جستجو در سایت خود استفاده کنید، باید خود را متعهد به فرآیند مداوم کنید. شما نمی توانید به سادگی یک بار سایت خود را بهینه کنید و ادامه دهید. کسب‌وکارهای اینترنتی در یک بازار دائماً در حال تغییر هستند، بنابراین استراتژی SEO که امسال برای شرکت شما کار می‌کند ممکن است در سال آینده کارایی نداشته باشد.

در فهرست کلمات کلیدی خود از کلمات عمومی مانند “رایانه” و “کتاب” استفاده نکنید. این کار نتایج بسیار زیادی ایجاد می کند و به احتمال زیاد سایت شما را در بالا نشان نمی دهد. در عوض، استفاده از کلمات و عبارات خاص تر مانند “خرید رایانه ارزان آنلاین” می تواند رقابت کمتری داشته باشد و برای سایت شما موثرتر باشد.

استفاده از کلمات کلیدی قوی می تواند برای بهینه سازی موتورهای جستجو مفید باشد. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار یا محصول شما، آن را به بالای موتورهای جستجوی مختلف هدایت می کند و به جذب افراد به سایت شما کمک می کند. استفاده از کلمات کلیدی بیش از حد ممکن است شما را به عنوان یک هرزنامه علامت گذاری کند، بنابراین آن را به چند کلمه کلیدی مرتبط قوی نگه دارید.

صفحه خود را ساده نگه دارید. هرچه زمان بیشتری برای بارگذاری صفحه شما به دلیل گرافیک های بزرگ و وقت گیر یا کدنویسی با سبک عجیب و غریب طول بکشد، احتمال اینکه موتور جستجو شما را توصیه کند کمتر خواهد بود. خوانندگان خود را نیز در نظر داشته باشید. شما نمی‌خواهید کسی را از سایت خود دور کنید زیرا به سادگی نمی‌تواند در دنیای پرشتاب ادامه پیدا کند.

از خود موتورهای جستجو برای مشاهده نحوه نمایش سایت شما توسط آنها استفاده کنید. این موتورها منبع تکی شما هستند تا ببینید مشتریان شما چگونه وب سایت شما را قبل از اینکه واقعاً به آن برسند مشاهده می کنند. ظاهر سایت خود را بررسی کنید و آن را در صورت نیاز تغییر دهید.

اگر تمام تلاش خود را در بازاریابی سایت خود در اینترنت انجام می دهید و آماده رشد با سرعت بیشتری هستید، آفلاین شوید. درست است، آفلاین. تبلیغات خود را به رسانه های فیزیکی مانند روزنامه ها و مجلات ببرید. سرمایه گذاری اندکی بر روی کاغذ به تصویر آنلاین شما کمک زیادی می کند.

یک راه محبوب برای بهینه سازی نتایج موتور جستجو، استفاده از ابزار کلمات کلیدی Google AdWord است. با استفاده از آن، می توانید بررسی کنید که افراد از چه کلمات کلیدی برای جستجوی چیزهای خاص استفاده می کنند. با استفاده از این داده ها، سپس می توانید شروع به تنظیم کلمات کلیدی خود برای مطابقت با آنچه دیگران استفاده می کنند، کنید تا بازدیدهای بیشتری ایجاد کنید.

این سوال را از خود بپرسید “اگر کسی سایت من را جستجو کند چگونه می تواند آن را پیدا کند؟” سپس اطمینان حاصل کنید که چندین مورد از این کلمات کلیدی را در سایت خود پراکنده کرده اید. شما باید کلمات کلیدی را در سرتاسر محتوای خود و در عناوین خود بگنجانید. با این حال، از آنها بیش از حد استفاده نکنید، در غیر این صورت در معرض خطر این هستید که وب سایت خود به عنوان هرزنامه در نظر گرفته شود.

از ابزارهای ردیابی برای دنبال کردن بازدیدکنندگان از طریق وب سایت خود استفاده کنید و ببینید کدام صفحات بیشتر بازدید می شود. اینها صفحاتی هستند که باید تلاش های بهینه سازی موتور جستجوی خود را روی آنها متمرکز کنید. ترافیک و سئو رابطه همزیستی دارند. سئوی خوب ترافیک را افزایش می دهد و افزایش ترافیک تلاش های سئو را موثرتر می کند. تمرکز بر بخش‌های پربازدید سایت، تلاش‌های بهینه‌سازی شما را سازنده‌تر می‌کند.

هنگام استفاده از توییتر، از یک کوتاه کننده URL استفاده کنید که از تغییر مسیر 301 استفاده می کند تا اطمینان حاصل شود که از مزایای کامل پیوند ورودی بهره می برید. bit.ly علاوه بر استفاده از تغییر مسیر 301، آمار بسیار خوبی را ارائه می دهد و بنابراین یک انتخاب عالی است. می‌توانید اعداد کلیک‌شده را در هر پیوندی که کوتاه می‌کنید، پیگیری کنید.

در سئو، عنوان و توضیحات متا هر صفحه بسیار مهم است. حتماً توضیحات و عناوینی را ایجاد کنید که هم مردم و هم ربات‌های موتور جستجو دوست داشته باشند. باید مطمئن باشید که آنها حاوی کلمات کلیدی هستند و قانع کننده هستند. با این حال، آنها را با کلمات کلیدی پر نکنید. این امر نابخردانه است و امتیاز شما را کاهش می دهد.

برای افزایش رتبه بندی محصولات در موتورهای جستجو در یک وب سایت تجاری، از پروتکل Schema که به تازگی منتشر شده است استفاده کنید. این پروتکل که توسط موتورهای جستجوی اصلی گوگل، بینگ و یاهو توسعه یافته است، به موتورهای جستجو کمک می کند تا محصولاتی که شما می فروشید را بهتر درک کنند. هر سه موتور جستجو اعلام کرده اند که به سایت هایی که از این پروتکل استفاده می کنند وزن بیشتری می دهند.

اکنون که ایده خوبی در مورد کارهایی که باید در مورد بهینه سازی موتورهای جستجو انجام دهید دارید، می خواهید تمام آنچه را که آموخته اید، به بهترین شکل پیاده سازی کنید. اطلاعاتی که یاد گرفتید باید به عنوان یک مکان عالی برای شروع باشد، اما به خاطر داشته باشید که اطلاعات زیادی برای یادگیری وجود دارد، بنابراین باید همیشه مراقب چیزهای جدیدی باشید که می توانید یاد بگیرید.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *